Intr-o societate in care stiinta moderna nu se impune inca ca si noua religie, prezenta mai multor realitati e perfect acceptata de societate. Extraordinarul e capabil sa influenteze destinul. Biserica catolica incearca din rasputeri sa puna capat unor traditii si credinte pre-crestine, prin asimilare sau persecutandu-le. Pe masura ce creste influenta bisericii,  diavolul e din ce in ce mai prezent in societate. Vanatoarea de vrajitoare este consecinta  isteriei provocata de sentimentul prezentei demonice. Diavolul e peste tot, inclusiv la manastire.

Louis XIV, regele-soare,depenalizeaza vrajitoria, iar revolutia franceza impune triumful ratiunii. Intr-o lume in care se impune spiritul stiintific, supranaturalul nu si-a spus ultimul cuvant. Sub influenta romantismului, fantasticul revine la moda. Diavolul se metamorfozeaza in Lucifer, spiritele celor morti sunt in contact cu cei vii si forte obscure actioneaza in jurul nostru.

„La-bas”, romanul scris de Huysmann aduce la moda „liturghia neagra”( parodie a sfintei liturghii) al carui scop e invocarea demonului. Apare termenul ocultism, folosit pentru prima oara de Eliphas Levi. Un pedagog apreciat, spirit cartezian, se transforma in urma unei sedinte de spiritime in profetul noii religiei spirite.

Locuri malefice

Pictorul alchimist Baschine spunea despre Paris: ‘exista locuri blestemate, locuri bantuite unde de secole marea anatema a fost aruncata…’.

Diavolul la Paris

Era o vreme cand actiunea demonului era atestata oficial si neindoielnic in documentele oficiale. Satan lucreaza pentru pierzania umanitatii.

Legende

Paris are propria sa mitologie cu fapte a caror realitate nedemostrata pôate constituii marturia unor vechi credinte populare.

Vrajitoria

Tot ce depaseste capacitatea de intelegere a omului simplui si cea de toleranta a bisericii e privit ca vrajitorie.

Magie si alchimie

Magia si alchimia se considera superioare vrajitoriei vulgare, fiind apanajul celor cultivati.